Saturday, April 21, 2007

Kûchû teien (2005)



Kûchû teien (Hanging Garden)
(r: Toshiaki Toyoda)

Ei läinud filmile vastu madalate ootustega. Jaapani filmide DVDd pole odavad, iga investeering tuleb hoolikalt kaaluda, "põrsas kotis" oste ma ei praktiseeri. Kuid olin väga üllatunud kui palju see film mulle meeldis.

Mitte et oleks tegu automaatselt tippfilmiga, vaid et kogu kompott läks mulle väga hästi peale. Film pani mind mõtlema asjade üle maailmas - ning see on suurim tunnustus, mida filmile saab anda.


Sisust - film räägib ühest "toredast" perekonnast, mis (nagu perenaine ütleb) elab seadusega "siin peres pole saladusi". Reaalsus on muidugi hoopis teine. Lihtne ja võibolla liiga klišeene premise, kuid see töötab õlitatult.

Tehniliselt on kõik väga kõrgel tasemel. Toyoda lavastus on mõjus, palju kasutatakse "hõljuvat/ujuvat" kaamerat, mis muudab filmi visuaalselt huvitavaks.
Kõik nätlejad olid oma ülesannete kõrgusel, kuid eriti tuleb kiita Kyôko Koizumit perenaisena. Suurepärane rolliesitus, tegelase kahepalgelisus äratas nii põlgust kui sümpaatiat.

Proovides minimaalselt spoilida, mainin kahte kõige mõjusamat stseeni. Esimene neist on õhtusöök laua ääres ja teine on lõpu bussisõit. Need kes filmi näinud, teavad millest jutt. Tegu minu jaoks filmi parimate hetkedega, ning omal moel on need ka teineteise vastandid. Üks näitab omamoodi "ideaalide purunemist" ja teine "kokkuhoidu". Pereisa vastus bussis oma tütre kriitikale on väga kohane, pannes paika kogu filmi dünaamika.

Kokkuvõttes viimase aja parim filmielamus.

5/5.

2 comments:

Trash said...

Tore näha sind blogimas Sigma. Jõudu ja jaksu !!!

aenea said...

Tänud! :)