Wednesday, July 18, 2007

Heavenly Forest (2006)


Heavenly Forest (Tada, kimi wo aishiteru)
(r: Takehiko Shinjo)

Järjekordne Jaapani romantiline draama. Neist ma ei tüdine.

Ei hakka pikalt sisust kirjutama - ütlen ainult, et film räägib ühest häbelikust poisist ja veelgi häbelikumast tüdrukust, kes teda armastab. Meenutab natuke "Sukida" esimest poolt. Isegi peaosalise näitleja on sama - imeilus Aoi Miyazaki. Siin aga sarnasused lõppevad.

Kui Sukida's oli Miyazaki tegelane vaikne, ehk sisemas natuke ebakindel, kes otsis võtit kuidas poisi süda avada, siis siin mängib ta kohmakat tüdrukut, kes on väga jutukas (mul tekkisid tõelised raskused subtiitrite lugemisega järgi jõuda), tüdrukut kes haiguse tõttu küpseb aeglasemini kui teised.

Imeilus film, nagu sealsetele romantilistele draamadele kombes on. Film on tehniliselt heal kõrgel tasemel, samuti nagu ma jaapani kino puhul olen juba harjunud nägema. Ja eriliselt mainiksin suurepärast lõputiitrite ballaadi, see oli lihtsalt super. Kohe peale arvustuse kirjutamist lähen käbedalt seda muusikapala otsima.

Kui nuriseda, siis on see ehk liigse klišeesuse eest. Liigagi tüüpiline film. Samas ehk pole mõtet parandada toimivat segu, kuid sageli tuleb see ekraanil välja liigagi sunnitult. See pole suur viga, kuid piisav et eristada end oma žanri tipust.

Hindeks läheb nõrgemapoolne 4/5. Pole juhus, et sellised armsad filmid moodustavad minu blogist enamuse.

Aoi Miyazaki

1 comment:

aenea said...

Paar sõna veel filmi kohta.

Esiteks, Aoi Miyazaki mossitamine. Esimesed 50 korda olid tema nägude tegemine armas, edasi aga tüütas aina rohkem ära.

Teiseks natuke tõsisem teema. Nimelt tema tegelase "haigus". Andestage minu võhiklikus, olen ise piisavalt loll, et mitte taibata haigusloo tõelikkust - eriti veel kuna romantilised draamad pole filmid mille põhjal meditsiinilisi teadmisi omandada.

Film oli minu jaoks täis hetki kus naerad olukorra üle, samas hetk hiljem hakkad mõtlema kas selle olukorra üle oli põhjust naerda. Mis siis kui tagasihoidliku poisi asemel oleks mitte nii tagasihoidlik ja heatahtlik? Võibolla mõtlen olukorda üle. See on aga üks osa põhjustest, mida ma arvustuses mainisin "piisav et eristada end oma žanri tipust". See et mul sellised küsimused tekivad on märk et kõik ei toiminud nii nagu peaks.