Sunday, July 1, 2007

Paprika (2006)

Paprika
(r: Satoshi Kon)

Sai ka see paljukiidetud anime ära vaadatud ning ühinen kiitjate seisukohaga. Suurepärane filmielamus.

Ei hakka sisu ümber jutustama, selle leiab igaltpoolt mujalt kui huvi on. Mulle meeldis. Oli piisavalt põnev, samas ei kaldunud liiga laiali. Oma 90min kestvuse juures tundus pikem kui arvasin, ning see on ainult hea märk.

Joonistamisstiil on alati subjektiivne animede juures ning kuigi ei saa öelda, et ma seda ilusaimaks animeks peaksin, jäin pildiga siiski väga rahule. Eriti meeldisid mulle toredad värvid. Ning ka heli pool on igati korralik, kuid seda oli ka oodata.

Eraldi mainiksin ära toreda intro, mis mulle väga meeldis. Minu arvamus on, et filmide juures on kõige tähtsamad esimesed 15min (et vaataja tähelepanu haarata) ning viimased 15min (et tekiks filmi lõppedes hea maik) - see mis keskele jääb on teisejärgulune, ning peab tunnistama et Paprika puhul õnnestus see suurepäraselt. Esimene ja viimane veerandtund on minuarust selle filmi parimad hetked.

Vägisi tekib mul võrdlus teise animega, "The Girl Who Leapt Through Time", ning peab tunnistama et Paprika jääb sellele natuke alla. Raske on seda sõnadesse panna miks. Asi vist lihtsalt maitses. Kuid väga head on nad mõlemad.

Hindeks tugev 4/5.

Loodetavasti külastab Paprika minugi unenägusid. :)

No comments: