Friday, May 18, 2007

The Taste of Tea (2004)



Cho no aji
(r: Katsuhito Ishii)

Film räägib ühest Jaapani perekonnast. Otsest sisu kui sellist pole, lihtsalt jälgitakse kuidas selle pere liikmed oma igapäevaste muredega toime tulevad.

Hetkel on filmi IMDB rating kõrge 7.9 ligi tuhande hindaja juures, mis Jaapani filmi kohta pole paha aktiivusus. Igalt poolt kus filmi kohta olen lugenud, on kirjas ainult ülistavaid kiidussõnu.

Film on täis veidraid ja lõbusaid stseene. Ja need on kindlasti filmi parimad hetked. Huumor töötab suurepäraselt, kuid hulgas on ka südamlikke hetki. Need on just õige pikkusega, mitte liiga lühikesed ega ka liiga pikad, et ära ei tüütaks. Minu lemmikuks on võilill, mis paiskub poole päikesesüsteemi suuruseks.


Tuleb vaadata kuhu sittuda

Kõige suurimaks puuduseks on filmi aeglus ja igavus. Ma võin kirjutama jäädagi asjadest, mis mulle selle filmi puhul meeldisid (ja uskuge, neid on palju), kuid need 2 asja omavad sellele piisavalt vastukaalu. Paljude tegelaste "lood" lihtsalt ei saavutanud minu huvi. Erandiks on peretütar ja eriti veel poja lugu. Tüüpiline arg-poiss-armastab-kooli-uut-tüdrukut värk, sellele lausa kiskus kaasa elama. Looga ei mindud liiale, kõik oli omal kohal (isegi lõpp).

Võibolla oleks filmile kasuks tulnud natuke lühem lõige. Praegusest 143min ehk nii 15-20min lühem. Aga ega seda tea. Võibolla oleks saadud "igavusest" lahti ning tempot kiiremaks, võibolla mitte. Tänu oma toredusele tuleb siiski 3/5 punki ära. Hea film, kuid ei kuulu minu lemmikute hulka. Saan aru miks filmil on nii kõrge IMDB rating, mulle lihtsalt täielikult ei istunud.

DVD karp ja kujundus on ilus. Mitte nii ilus kui Su-ki-da oma, kuid ilus ikkagi. Pole veel jõudnud lisade diski vaadata. Suvel ilmub film R1 DVDl, mis omajagu odavam kui Jaapani reliis.


Liiga suured anime fännid

1 comment:

aenea said...

Unustasin ühe asja mainimata - ei hakka enam editima. Filmi looduspildid on imeilusad. Imeline maastik. Kogu see rohelisus teeb meele rõõmsaks.